“Tak sempat mula kelas” – Pelajar Tingkatan 3 Meningg4l Dvnia Hari Pertama Sekolah Dibuka

Keseronokan untuk berjumpa rakan-rakan sekolah selepas empat bulan ditutup akib4t pandemik C0vid-19 berakhir dengan kesedihan. Menurut Sinar Harianseorang pelajar tingkatan 3 di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Mulia, Bandar Tun Razak, Cheras dilaporkan meningg4l dvnia pagi semalam.

Amiruddin Naim Ariffin, 15, dikatakan berada dalam keadaan sihat ketika pemeriksaan suhu dilakukan sebelum masuk ke kawasan sekolah.

Namun, menurut Harian Metroketika mendengar taklimat guru berkenaan SOP C0vid-19 yang perlu dipatuhi pelajar, m4ngsa tiba-tiba pengsn. Sumber berkata,

Semasa pemeriksaan suhu sebelum mngsa memasuki sekolah, pihak sekolah mendapati suhu badannya tidak menunjukkan demm atau tidak normal.”

Ibu mngsa, Nora berkata kali terakhir dia bercakap dengan anaknya adalah sebelum dia keluar untuk ke sekolah jam 7 pagi. Mngsa berjalan ke sekolah bersama beberapa orang rakannya kerana tidak jauh dari rumah.

Kira-kira jam 7.50 pagi (semalam), saya mendapat panggilan telefon daripada seorang gurunya yang menyatakan anak pngsan sebelum terus bergegas ke sekolah untuk melihat keadaannya.”

Bagaimanapun, Amiruddin yang terus dikejarkan ke h0spital Canselor Tuanku Muhriz disahkan meninggl dnia sejurus tiba di h0spital untuk mendapatkan rawtan.

Dia memang tiada skit apa-apa. Dia seorang anak yang sihat dan tiada sejarah penykit selama ini.”

Saya pun tidak tahu apa yang berlaku sebenarnya dan menunggu keputusan bed4h si4sat yang dijalankan pihak h0spital.”

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Asisten Komisioner Mohamed Mokhsein Mohamed Zon berkata, sias4tan lanjut diteruskan bagi mengenal pasti punca kem4tian dan k3s diklasifikasikan sebagai m4ti mengejut.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Lobakmerah

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*