Dijanjikan Rumah & Umrah, Lelaki Terima Tawaran Bn0h Suami Kekasih Selepas KANT0l ‘Bersama’

Di Indonesia, seorang isteri yang dikenali sebagai Zuraida Hanum dijatvhkan huk0man gant0ng kerana disab!tkan kesalahan membn0h suami sendiri dengan niat. K0nflik bermula apabila suaminya, Hakim Pengadilan Negeri (PN) Medan, Jamaluddin, mengetahui hubungan suIit yang terjaIin antara isterinya bersama seorang lelaki..

Memetik lap0ran Wartakota, Zuraida Hanum berusia 41 tahun itu dipercayai menjaIin hubungan bersama seorang lelaki yang didkwa kekasihnya iaitu M Jefri Pramata, berusia 42 tahun.

Menerusi perbicaraan di Pengadilan Negeri Medan, Sumatera Utara Hakim Majestr!t Erintuah Dinamik mendkwa Zuraida Hanum bert!ndak k3jam dengan niat apabila suaminya mengetahui hubungan lntim susp3k.

Zuraidah bagaimanapun mengakui s4kit hati apabila perkara tersebut telah diketahui oleh suaminya.

Saya s4kit hati sama dia, semenjak dibilangnya istrinya dapat dicic!pi oleh semua orang. Sudah kenal, dan saat jumpa itu disampaikannya di depan Jefri dibilangnya gitu.

Pada perbicaraan mahkmah sebelum ini, Hakim Erintuah Dinamik melap0rkan mngsa juga pernah diperkenalkan dengan kekasih susp3k dan mereka mula berkenalan antara satu sama lain. Mngsa Jamaluddin, juga pernah mengakui yang dia sudah tahu hubongan suIit susp3k.

Sebenarnya Jamal sudah mengetahui bahwa kalian sudah berselingk0h, makanya dia ngomong gitu di depan Jefri. Kamu sebenarnya sudah membuka a!b suami, karena menceritakan haI bur0k suami kepada orang yang di luar keluarga. Dengan kamu menceritakan seperti itu, berarti kamu dan Jefri sudah memiliki ikatan lebih jauh.

Zuraida dan kekasihnya, Jefri Pramata didkwa pernah menjaIin hubungan intim di dalam sebuah kereta ketika mereka datang ke Johor, Malaysia. Malah, dia juga mengakui perkara tersebut di hadapan hakim sewaktu perbicaraan berlangsung.

Sudah ada lima kali lebih saya melakukan hubungan b@dan itu dengan Zuraida. Iya pak Hakim, pernah kami bermain di Johor.

Sementara itu, terlihat juga kelibat keluar masuk Jefri ke dalam rumah m4ngsa melalui CCTV yang dipasang di dalam rumah tersebut. Jefri didkwa telah memasuki bilik tid0r Zuraida ketika ketiadaan suami di rumah.

Suspek yang merupakan isteri kepada Jamaludin mengakui telah mengupah kekasihnya, Jefri bersama seorang lagi untuk membn0h mngsa di dalam rumah. Zuraida sendiri yang membuka pintu rumah untuk Jefri dan Reza Fahlevi masuk untuk meneruskan perancangan membn0h Jamaludin yang berada di dalam bilik ketika malam trag3di.

Jadi setelah ditemukan mem@r di hidung dan per0t, Zuraida Hanum meminta kami membuang m4y4t itu. Saya menoIak membuang, karena itu sudah bukan renc4na awal lagi, namun Hanum tetap mem@ksa kami untuk membuang m4yat k0rban. Namun kami memilih, untuk membuangnya ke Berastagi. Karena macet kami balik, tak0t ada razia.

Tambah Jefri lagi, dia amat menyayangi Zuraida Hanum dan nekad untuk tidak meninggalkan kekasihnya itu. Sebelum itu, Jefri juga dijanjikan oleh Zuraida dengan pelbagai janji termasuk membelikan sebuah rumah, pejabat dan pakej mengerjakan umrah.

Saya sayang sama dia (Zuraida Hanum) Yang Mulia. Yang pertama kasihan, kedua karena saya sayang, ketiga saya dijanjikan.

Zuraida ketika dibicarakan dihadapan hakim mengakui trag3di itu berIaku di bawah tahap sedar dirinya.

Itu atas dasar dari luar, Yang Mulia. Saya gak mau mempermalIukan dan menc0reng suami saya. Belum pasti juga kami menikah, Yang Mulia. Apalagi beli rumah dan mobil, juga tidak menutup kemungkinan, Yang Mulia.

Sumber: WartakotaBerita MerdekaDetik News

Via ohbulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*