Polis Mendedahkan Identiti Pembuat Report Kepada Pemilik Pusat Jud1?

MALAYSIA: Semalam telah kec0h dan viral apabila pemilik Hot Burger Malaysia membuat siaran langsung di Facebook pagenya berkaitan dengan aktiviti judl hram di Sungai Buloh.

Dalam video livenya itu, beliau seperti memberi gambaran bahawa pihak MBSA dan Ketua P0lis Sungai Buloh diberi rasvah. Ini selepas Kedai Aceh yang menjual r0kok seludup masih lagi selamat berniaga di tempatnya. Sedangkan kedai burger diangkut oleh pihak MBSA.

“Kedai r0kok selvdup berhampiran dengan pejabat MBSA, tetapi pihak MBSA tidak adanya nak ambil tindakan atau apa, yang dia nak k4cau ialah budak-budak burger.”

Dalam pended4han tersebut, pemilik HBM mengatakan bahawa pihak PDRM membuat rondaan disana sini tetapi mereka tidak membuat rondaan di kedai mesin.

Ketika dia membuat rondaan menaiki kenderaannya, dia mendapati bahawa pusat judl telah tutup seketika apabila sedang kec0h membuat live.

“Katanya wah sudah tutup, ni mesti ada no telepon ni, PDRM suruh tutup sebab tengah kec0h di dalam facebook.”

Dalam last video tersebut, beliau mempersoalkan tentang warga aslng yang berniaga tetapi tidak pernah angkut stall mereka. Terang-terang dah jual r0kok, tiada lesen tetapi pihak MBSA rilek je tak angkat. Khemas dibiar begitu sahaja.

Pihak MBSA sibuk kcau orang melayu, habis diangkut Otai Burger. Jadi nampak MBSA hanya ber4ni dengan orang melayu dan tidak berani dengan orang aslng.

Buat laporan P0lis, Pemberi Maklumat divgut oleh Pemilik Pusat judl

Dalam pendedahan dalam satu video lain, pemilik HBM tersebut mengatakan bahawa sebelum ini beliau telah buat kec0h dah tentang pusat jud1i yang ber0perasi sehingga lewat pagi. Namun laporan yang dibuatnya diketahui oleh pemilik mesin.

“Itu hari saya dah buat kec0h-kec0h dah, owner mesin kude tahu yang saya buat report. Lepas itu mereka datang bagi tahu anak buah saya, kenapa u punya bos complaint.”

Pemilik HBM ini mempersoalkan bagaimana tauke mesin kude tahu yang dia buat report? Macam mana maklumat tersebut boleh b0cor kalau bukan kerana rasvah.

Ini menunjukkan sikap segelintir daripada PDRM masih tidak ubah dan membhyakan nywa orang awam. Bngang ke pergi b0cor maklumat. Hraam PDRM dan SPRM slasat perkara ini dan memberikan maklumat yang telus kepada orang awam. Ini menunjukkan bahawa pemberi maklumat nywanya akan sentiasa ter4ncam

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber : Media Bawang

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*