“Dibawa Ke H0spital Sebab Ada Simpt0m,” Lelaki Ke Bal4i P0lis Sentul Bukan Pesaklt C0vid-19

Terdahulu tular mengenai seorang lelaki w4rga emas yang hadir di Bal4i P0lis Sentul, Kuala Lumpur did4kwa memak4i gelang kuar4ntin untuk membuat lap0ran p0lis.

Bagaimana pun, hasil siasatan mendapati lelaki w4rga emas itu bukanlah pes4kit C0vid-19, seperti yang disangka oleh orang ramai.

Datang buat lap0ran p0lis

Ketua P0lis Daerah Sentul, Asisten Komisioner S Shanmugamoorthy Chinniah berkata, lelaki berkenaan yang berusia 81 tahun adalah pes4kit bi4sa yang pernah dimas0kkan dan dir4wat di wad H0spital Kuala Lumpur (HKL).

“Lelaki itu datang ke Balai Polis Sentul untuk membuat lap0ran pada 10.20 pagi. Ketika itu, hanya lelaki berkenaan berada di tempat duduk berhampiran kaunter pertanyaan selain anggota polis bertugas…”

Hantar ke h0spital sebab ada simpt0m C0vid-19

Apa yang membuatkan lelaki wrga emas itu disangka pes4kit C0v1d-19, adalah disebabkan Pemerhatian angg0ta bertugas di bahagian kaunter pertanyaan mendapati lelaki itu menunjukkan simpt0m C0v1d-19 seperti ses4k n4fas dan bat0k.

“Pemerhatian anggota bertugas di bahagian kaunter pertanyaan mendapati lelaki itu menunjukkan simpt0m C0v1d-19 kerana ses4k naf4s dan b4tuk selain dipercayai baru keluar dari h0spital…”

Ambil inisi4tif tut0p b4lai

Justeru, sebagai langkah berjaga-jaga dan atas saran4n petugas kesihatan, pihak p0lis mengambil inisi4tif untuk menut0p Balai P0lis Sentul sementara menunggu keputusan daripada pihak HKL.

“Malah, pr0ses sanit4si turut dilakukan di sekitar Balai P0lis Sentul sejurus itu dan semua petugas tidak dibenarkan keluar dari lok4si sehingga dimaklumkan pihak HKL…”

Difahamkan, Balai P0lis Sentul akan ber0perasi seperti biasa bermula 4 petang hari ini selepas pr0ses s4nitasi kedua.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*