“Tak adil betul” – Netizen PersoaI Tentang Lelaki Gelang ‘Pink’ Dari Perancis Boleh ‘Lepas’ Sampai Langkawi

Viral di aplikasi Whatsapp dan Facebook gambar seorang lelaki warga asing memakai gelang ‘pink’ tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi (LTAL), semalam. Menurut Harian Metro, lelaki berusia 64 tahun tersebut dikenal pasti warganegara Perancis yang menaiki pesawat dari Paris.

Paris- Doha, Doha-KLIA, KLIA-LTAL

Ketua P0lis Daerah Langkawi, Superintendan Mohd Iqbal Ibrahim berkata sebaik menerima Iaporan daripada p0lis bantuan yang bertugas, pihaknya segera ke lokasi dan berjaya mengesan lelaki tersebut di ruang legar.

“Terdahulu, lelaki warga Perancis itu dilap0rkan tiba di LTAL dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dengan menaiki pesawat Malindo Air pada 2.50 petang ini.”

Siasatan mendapati lelaki itu menaiki pesawat Qatar Airways dari Paris semalam ke Doha, seterusnya ke KLIA menaiki pesawat yang sama dan tiba di KLIA pada 8.25 pagi tadi.”

Negatif, diarah kuar4ntin

Katanya lagi, ketika di KLIA dia telah disar!ng oleh petugas KKM dan keputusannya disahkan negatif v1rus C0vid-19. Bagaimanapun, lelaki itu kemudian diarahkan untuk menjaIani kuar4ntin dan perlu berjumpa dengan Tind4kan Cepat Kris!s Kebangsaan (CPRC) Kedah pada 1 September ini dan menjalani ujian kedua C0vid-19 keesokannya.

Berdasarkan lap0ran, dia yang pada mulanya diarahkan kuar4ntin di rumah sewa telah berpindah ke di Kl!nik Kesihatan Ayer Hangat (KKAH) atas arahan KKM, lewat malam tadi.

“Terkini, lelaki yang memakai gelang merah jambu itu dihantar ke KKAH untuk dikuar4ntin dan tidak dibenarkan berada di rumah sewanya.”

“Ia dibuat atas arahan KKM, elok untuk keselamatan dirinya dan keselesaan orang sekeliling.”

Sementara itu di Facebook ramai rakyat Malaysia yang mempertikaikan tentang lsu menangani C0vid-19 dari pelbagai aspek. Kebanyakan daripada mereka rasa situasi ini tidak adil bagi rakyat Malaysia yang tiba dari luar negara kerana diarahkan kuarntin sendiri di hotel dan perlu membayar semua kos sendiri.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! satkobaviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*