Tk campur hal p0litik, Tengku Zafrul tenang dgn ank2. Sekali corak langsir jadi perhatian

16250 post type-post status-publish format-standard has-post-thumbnail hentry category-hiburan”>

Ketika barisan kepimpinan negara fokus memberi perhatian terhadap Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah, Menteri Kewangan Datuk Seri Tengku Zafrul Abdul Aziz menjalani kehidupan seperti biasa.

Beliau tidak mengeluarkan sebarang kenyataan berkaitan PRN, jauh sekali ‘turun padang’ untuk bantu berkempen tetapi sebaliknya meluangkan masa bersama keluarga tersayang.

Hujung minggu! Masa bersama keluarga

Menerusi laman Facebook rasmi, beliau memuat naik sekeping gambar dua orang anaknya iaitu Tengku Zahira Eusnie dan Tengku Zayn Aqeel semalam.

Posting tersebut menerima 18,000 tanda suka serta ratusan komen warganet yang memberikan kata-kata positif selain memuji kepimpinan beliau dalam ‘menjaga’ kewangan negara.

Namun apa yang mencuri perhatian, ada juga netizan cuba mengusik beliau dengan mengaitkan corak langsir belakang dengan logo Parti Politik Warisan yang berbentuk Kapal Layar

Langsir macam logo politik je Tengku!

“Assalamualikum Dato, semoga berbahagia selalu. Nak tanya sikit ar boleah tak. Tu langsir belakang tu macam lambang kapa layar je, Dato bersama Warisan ker? Jangan mar4h yer, tanya je ni” tulis seorang peilik akaun bernama Richee

“Macam familiar je logo langsir tu yb..he2” tulis seorang lagi netizan

Terdahulu, Gabungan Rakyat Sabah (GRS) secara rasmi membentuk kerajaan negeri yang baru selepas memenangi 38 kerusi dalam PRN semalam.

Salah satu portfolio yang menarik untuk dilihat sudah tentulah jawatan Menteri Kewangan yang kini disandang oleh YM Senator Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul. Lebih menarik, beliau tidak mewakili mana-mana parti politik sebaliknya dilantik sebagai Senator bagi membolehkannya layak menjawat jawatan ini.

Sandang gelaran isteri Menteri paling cun, jom kenali Raja Johanna Adrina Raja Arshad

Bukan sahaja segak di sebalik rambut putihnya itu, bahkan beliau tampak berwibawa dan berkarisma dengan penampilan yang penuh bergaya.

Penampilan charming Tengku Zafrul , 46, membuatkan ramai tertanya-tanya, bagaimana paras rupa isteri beliau, pasti cantik!

Seperti yang dijangka, mereka bagaikan dibelah dua dan isteri Tengku Zafrul memang cantik orangnya, sangat cantik!
Berkaitan: Tulisan macam cakar ayam, pegang pensil pun tak pandai, ini peny-akit ‘misteri’ anak!

Raja Datin Seri Johanna Adrina Raja Arshad (tengah) bersama adik perempuan beliau serta anak lelakinya. Foto: Instagram Raja Jesrina

Raut wajah yang lembut dan menawan, tubuh bergetah siapa sangka Raja Datin Seri Johanna Adrina Raja Arshad, berusia 43 tahun itu merupakan ibu kepada empat cahamayata!
Merupakan kerabat diraja Selangor-Negeri Sembilan, perkahwinan pasangan ini dikurniakan empat cahaya mata bernama Tengku Zahra Jasmina, Tengku Zahira Eusnie, Tengku Zaeem Khalif dan Tengku Zayn Aqeel.

Raja Johanna ialah anakanda sulung Raja Tan Sri Arshad Raja Sir Tun Uda Alhaj, seorang ahli perniagaan terkemuka yang juga Pengerusi Maxis Communication serta bekas penuntut Sekolah Perniagaan Harvard.

Meskipun berasal daripada keturunan diraja dan dilimpahi kemewahan, Raja Johanna amat menyenangi gaya hidup ringkas serta semula jadi. Inilah yang mendorong wanita berkenaan menyertai usaha adiknya, Raja Jesrina Arshad dalam mempromosikan jenama gaya hidup kesihatan dan kesejahteraan hidup, Purely B.

Minat Raja Johanna terhadap remedi perubatan berasaskan herba, nutrisi dan bunga-bungaan menjadi asas penjagaan kecantikan serta kesihatan mereka sekeluarga.

Tidak hairanlah mengapa Tengku Zafrul sendiri sangat aktif bersukan. Sejak muda lagi mereka mengamalkan kehidupan sihat meliputi gaya hidup dan pemakanan seimbang, berkat minat wanita itu yang mencintai alam semula jadi.

Menerusi portal digital Purely B, Raja Johanna berkongsi prinsipnya bahawa tubuh badan seseorang itu mampu menentang penyakit dan sembuh dengan sendiri.

Katanya, tubuh dan minda manusia saling berkait dan kesihatan emosi amat penting terhadap kesihatan fizikal.

Bagi Raja Johanna, naturopati lebih daripada sekadar kerjaya, tetapi minatnya. Setiap pengetahuan dimanfaatkan dalam gaya hidup seharian, maka tidak hairanlah wanita jelita itu hanya mengamalkan diet makanan organik, kerap bersenam dan memastikan untuk mendapat tidur secukupnya.

Sebelum ini, Raja Johanna pernah menimba pengalaman kerja dalam bahagian sumber manusia. Beliau kemudian menyertai seminar Anthony Robbins, yang menjadi permulaan minatnya dalam ilmu naturopati.
Kini Raja Johanna mempunyai kelulusan Ijazah Sains Kesihatan (Naturopati) dari University of New England, Australia dan Diploma Lanjutan dalam Naturopathy, Western Herbal Medicine, Nutrition and Homeopathy dari Australasian College of Natural Therapies di Sydney.

Apa yang menarik, kesibukan beliau dan suami yang menggalas tanggungjawab besar negara iaitu mentadbir kewangan Malaysia, pasangan hebat ini sentiasa meletakkan keluarga sebagai keutamaan.

Berikut sedikit info mengenai Menteri Kewangan Malaysia 2020 Tengku Zafrul Aziz

Sumber : Majalahutusan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*