Pinggang Macam Kerengga, Menantu TS ANNUAR MUSA Kongsi Rahsia Kekal MENAWAN Walau Bergel4r Ibu Anak Kembar

Sudahlah cantik, pandai pula jaga badan walaupun memiliki anak kembar. Mengikut pengalaman yang dikongsi oleh wanita cantik ini bukan mudah sebenarnya hendak menjaga anak kembar. Sudah tentu sang ibu kurang rehat dan mudah penat.

Wan Nur Shahirah Wan Mohamed Azman merupakan isteri kepada Afiq Amani, satu-satunya anak lelaki tunggal Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri Annuar Musa dan Puan Sri Rosniah Abdul Rahman. Tiga lagi anak Tan Sri Annuar Musa ialah Azzahraa, Azzwaa dan Ajjrina. Kesemuanya sudah berumahtangga.

Wan Nur Shahirah yang kini berusia 27 tahun merupakan seorang peguam korporat dan berasal dari Kota Bahru, Kelantan. Anak kembarnya yang comel itu diberi nama Samaira Amani Afiq Amani dan Sara Amani Afiq Amani kedua-duanya kini berusia 9 bulan.

KEKAL LANGSING & CANTIK

“Saya yakin dengan cara sederhana dan konsisten, contohnya diet. Saya tak pernah amalkan diet kerana akan makan apa sahaja yang saya suka tetapi dengan cara sederhana. Kalau makanan itu manis saya makan sekadar untuk merasa. Paling penting berhenti sebelum terlalu kenyang.

Apabila menyentuh tentang bentuk badan ramai di luar sana yang menggunakan umur sebagai alasan. Bagi saya tua atau muda kita sentiasa digalakkan untuk bersenam atau sekurang-kurangnya berjalan di halaman rumah sekitar 15-20 minit secara konsisten.

Luangkan beberapa jam atau minit untuk memanjakan diri. Buat perkara yang menyeronokan seperti menari, brisk walking di dalam bilik, facial atau memasak menu kesukaan. Bila dalam keadaan gembira dan tidak strees, akan memudahkan kita dalam membuat keputusan. Remember that when you eat better you will feel better and you will look better.

PENGALAMAN h4mil & BERSALIN

Ketika dimaklumkan oleh doktor yang saya h4mil anak kembar sejujurnya saya merasa sangat risau memandangkan kami baru sahaja memasuki alam perkahwinan. Tak sangka pula fasa parenting datangnya sangat cepat sehingga membuatkan saya cemas. Dalam pada itu saya tetap bersyukur dengan rezeki Allah SWT.

Sememangnya sebelah keluarga saya ada kembar iaitu makcik saya namun kedua-duanya telah men1ngg4l dunia sejak bayi. Alhamdulillah sepanjang keh4milan saya tidak mengalami sebarang masalah yang teruk. Cuma saya sangat takut dengan sunt1kan. Pengalaman setiap kali kena sunt1k ketika check-up memang sangat ngeri bagi saya.

Momen sed1h adalah ketika bersalin. Asalnya saya dijadualkan untuk kelahiran normal dengan cara induce. Namun setelah beberapa jam tiada progres, doktor pakar menasihatkan saya agar menjalani pembed4han caesarean (c-section) kerana bimbang dengan keselamatan kedua-dua bayi.

Memandangkan I was induced sejak pagi lagi, pada malam pembed4han tu kesan ub4t b1us saya semakin berkurang. Kebetulan semasa doktor cuba mengeluarkan bayi kedua saya dalam keadaan sedar. Waktu itu saya terasa badan seperti ‘dibel4h’ dua. Akhirnya doktor terpaksa menambah dos ub4t b1us dengan segera.

CABARAN BERGELAR IBU

Saya cuba yang terbaik untuk menguruskan kedua-duanya mengikut jadual yang sama iaitu waktu untuk makan, tidur, nap, playtime, dan lain lain. Saya juga cuba untuk memberikan perhatian sama rata terhadap mereka. Tak dinafikan mempunyai bayi kembar sangat memenatkan apatah lagi ini pengalaman pertama saya bergelar ibu.

Apabila seorang bayi tidur, yang seorang lagi akan bangun dan men4ngis. Jadi saya sentiasa berjaga untuk menyusu dan menguruskan mereka. Bila dua-duanya men4ngis saya rasa sangat sed1h kerana tidak dapat dukung bagi memenangkannya. Ia benar-benar menyentuh jiwa saya sebagai ibu.

Sejak mempunyai anak saya sering berasa res4h dan kurang rehat. Bila ada urusan di luar saya akan mudah risau dengan keadaan anak-anak di rumah, pengerakan pun jadi terhad. Jadi saya hanya akan keluar rumah bila perlu sahaja.

KAGUMI BAPA & IBU MERTUA

Saya kagum dengan sikap mereka yang tidak mementingkan diri. Mereka sering meletakkan kepentingan orang lain sebelum diri mereka sendiri. Setiap hari Papa akan bertugas bermula pukul 7.30 pagi sehingga adakalanya sampai lewat malam. Namun begitu Papa gembira melaksanakan tugasnya membantu rakyat kerana ia memberikan satu kepuasan buat dirinya. Bagi saya, Papa adalah seorang pemimpin yang sangat berwibawa serta sentiasa mendengar denyut nadi rakyat.

Manakala Mama adalah tulang belakang keluarga. Mama sentiasa memastikan segala keperluan serta makan minum anak-anak, menantu serta cucunya terjaga. Malah, Mama sendiri yang akan memasak dan menghidangkan makanan ke dalam pinggan untuk semua pembantu di rumah. Ini menunjukkan betapa penyayang dan merendah dirinya mereka.

Selalunya kalau dengan Mama, kami akan ada sesi bual pagi dan petang berbincang mengenai pelbagai topik antaranya tip-tip masakan, agama dan kesihatan. Walaupun umurnya sudah mencecah 62 tahun tetapi beliau masih kekal langsing dan cergas. Alhamdulillah!”

Kredit Foto: IG @wnshahirahazman @annuar.musa56

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  satkobaviral.com

Sumber: Sumber

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*