Lebih 200 Ribu Tontonan, Abang DD Buat Parodi Nak Bawa Keluar Duit KWSP Akaun 1 Buat Netizen Terhibur. Cuma Kali Ini Berbeza

 

Bagi mereka yang aktif dalam media sosial terutama dalam YouTube, channel Dd Chronicle ini tidak perlu lagi diperkenalkan kerana rata-rata pengguna sudah mengenali siapa beliau.

Didi Sulaiman, 40, atau lebih dikenali dengan Dd Chronicle ini sebenarnya sudah lama berkecimpung dalam dunia Youtuber, tetapi bermula 2015, beliau lakukan secara serius.

Apa yang menarik mengenai video parodi beliau yang diangggap lain dari lain adalah, video yang dihasilkan itu seakan-akan memperlihatkan beliau berinteraksi bersama orang di dalam video tersebut.

Namun begitu, beliau lakukan semua itu hanya editing dan beliau lakukan bersendirian serta bilik di rumahnya dijadikan sebagai tempat rakaman dan suntingan video.

Sejak kebelakangan ini, berita pengeluaran KWSP Akaun 1 hangat diperkatakan di media sosial.

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) masih sedang memuktamadkan perincian bagi kemudahan akses ke Akaun 1 Ahli KWSP yang dikenali sebagai i-Sinar.

Menerusi video terkini dari abang DD, dilihat beliau k0ngsikan satu parodi menelefon pekerja KWSP dan bertanya tentang pengeluaran one off.

Berebut Bagi Salam : Pemanggil Enggan Menjawab Salam Operator KWSP

Komen Orang Ramai

Semoga orang atasan kwsp tengok video ni dan fahamilah msalah segelintir masyarakat yang terkesan. Bukan terkesan kena bvang kerja saja tau.

Dlm lawak2 ade mesej yg berguna …ade jgk idea yg bernas…btul jgk..mne yg x layk tu..ape salahnya klo dpt one off 1 atau 2k…sbb dlm masa ni semua terbeban…mybe bban kita kurang skit dri yg hilang kerja…tp msih terbban jgak..one off 1-2k cunn.

Terbaik bang.. dua2 pihak kena tr0ll ni. Tapi cdangan tu mmg bagus pun..tambah kel0nggaran kluarkan KWSP utk Mana yg pendapatan kurang Masa PKP ni.

Hahhh hebat dlm kelakar ada terselit mesage yg hendak disampaikan…tahniah bro mmg pecahh perut.

Sumber : via Transformasi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*