Isteri sarat hamiil, suami bawa balik isteri orang

 

KULIM – Sepasang kekasih sanggup meng4ku sudah berkahwin sedangkan masing-masing berst4tus suami dan isteri orang ketika dis3rbu penguatkuasa Pejabat Agama Daerah Kulim (PADK) di sebuah rumah di Taman Sungai Kob, Karangan di sini awal pagi tadi.

Pengu4t kuasa PADK, Anwar Shariffudin Mat Saad berkata, ketika pemeriksaan dilakukan pihaknya pada jam 4.40 pagi, pasangan berusia 29 dan 37 tahun itu g4gal menunjukkan sebarang dokumen membuktikan mereka ada hvbungan suami isteri.

Beliau berkata, pada mulanya mereka mend4kwa telah berniikah di Thailand sebelum ini, namun pemeriksaan lanjut akhirnya membongkar status bahawa kedua-duanya sudah berkeluarga.

“Lelaki terbabit mempunyai seorang anak dan isterinya sedang sarat meng4ndung anak kedua yang dihantar pulang ke kampung.

“Wanita itu pula masih berst4tus isteri orang dan mempunyai dua orang anak serta dikatakan dalam proses pencer44ian,” katanya.

Serbuan di rumah lelaki terbabit turut disertai pegawai masjid serta orang awam yang mengesyaki berlaku m4ksiiat di lokasi terbabit.

Kedua-dua mereka yang merupakan rakan sekerja di sebuah kilang di sini dibawa ke Balai Polis Sungai Kob untuk laporan t4ngkapan.

Katanya, kes akan disiasat mengikut Seksyen 25 (a)(b) Enakmen Jenayah Syariah Kedah 2014 kerana disyaki berkh4lwat.

“Jika sabit kesalahan mereka boleh did3nda tidak melebihi RM3,000 atau dua tahun penj4ra atau kedua-duanya sekali.

“PADK turut meng4rahkan kedua-dua mereka dij4min oleh isteri dan ibu bapa sebelum dibenarkan pulang,” katanya

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook satkobaviral.com

Sumber: SINARHARIAN

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*