Dakwa DipeI0k Dari Blakang, Rupanya Ini Taktik Digunakn Da’i Sampai Jururawat Terpedaya Ikut Balik ke Rumah

 

Belum pun reda pendkwah selebriti dir3man bagi membantu s1asatan pelbagai kes sksu4I termasuk mer0-goI, tampil seorang lagi individu merupakan jururawat di sebuah hospital swasta mendkwa menjadi mngsa terbaharu.

Difahamkan wanita berusia 26 tahun yang bekerja di sebuah hospital swasta di Kuala Lumpur itu mendkwa telah dic4buI pendkwah selebriti terbabit.

Menurut mngsa, dia telah dic4buI iaitu dipeI0k dari arah belakang oleh suspk di rumahnya di Sksyen 7 di sini, Disember tahun lalu.

Susulan itu, Ketua PoIis Selangor, Datuk Noor Azam Jamaluddin berkata, wanita terbabit membuat laporan poIis di Balai PoIis Dang Wangi, Kuala Lumpur pukul 4 petang, Ahad lalu.

” Berdasarkan laporan mng­­sa mengenali suspk me­lalui media sosial pada 2018 dan mula berkawan sejak dari itu.

Ajak keluar makan, bawa pulang ke rumah dengan alasan mahu ambil barang

” Modus Operandi (MO) suspk sama seperti kes sebelum ini yang mana dia akan mengajak mngsa keluar makan sebelum membawa mngsa ke rumahnya dengan alasan mahu mengambil barang,”

” Buat masa ini, keseluruhan laporan poIis yang dite­rima berkaitan pendkwah tersebut adalah sembilan kes,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Balai PoIis Seri Muda, Sksyen 25 di sini semalam.

Yang turut hadir, Timbalan Ketua PoIis Selangor, Datuk Arjunaidi Mohamed dan Ketua PoIis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib.

Mengulas lanjut, Noor Azam berkata, daripada sembilan kes yang dilaporkan, tujuh daripadanya dilaporkan di Shah Alam dan selebihnya di Petaling Jaya.

“Bagaimanapun dua daripada kes tersebut diklasifikasikan sebagai Tiada Tindakan Lanjut (NFA) kerana kejadian yang dilaporkan itu tidak berlaku.

” Tujuh kes lain akan dite­ruskan s1asatan dan kita akan melihat semua sudut dengan mengumpul semua maklumat berkenaan kejadian,” ujarnya.

Tambahnya, kes disi4sat mengikut Sksyen 354 Knun Kesksaan kerana menc4b0I.

Terdahulu, perintah tahanan r3man terhadap suspk berusia 25 tahun disambung lagi lima hari bagi membantu s1asatan berhubung kes di bawah Sksyen 376 Knun Kesksaan.

Pendkwah selebriti ditahan pada 26 November lalu kira-kira pukul 11 malam selepas tampil memberi keterangan di Ibu Pejabat PoIis Daerah (IPD) Shah Alam.

PoIis Petaling Jaya sebelum ini menjalankan s1asatan kes mengikut Sksyen 376 Kaun Kesksaan, Sksyen 377C Kanun Kesksaan dan Sksyen 354 Knun Kesksaan.

PoIis daerah Petaling Jaya membuat permohonan reman ke atas suspk bagi membolehkan s1asatan dijalankan berhubung dua laporan polis terhadap suspk pada 29 dan 30 November lalu.

Laporan poIis pertama dibuat di IPD Petaling Jaya pada 29 November lalu oleh seorang wanita berusia 22 tahun yang juga pelajar kolej swasta atas dkwaan dic4b0I suspk di sebuah rumah di Damansara Perdana di sini.

Laporan poIis kedua dibuat pada 30 November lalu di Balai PoIis Damansara oleh seorang guru wanita berusia 22 tahun atas dkwaan dir0-goI oleh suspk juga di sebuah rumah di Damansara Perdana.

Sumber : http://limauais.pw

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*