KLANG-mungkin R0h tak tenteram (bunyi ketukan) AJK masjid dan penduduk kampung berhasrat untuk mengadakan solat hajat

 

KLANG: Susulan kejdian bunyi ketukan dan orang berlari atas bumbung yang menghntui penduduk di Pandamaran Jaya, ahli jawatankuasa masjid dan penduduk kampung berhasrat untuk mengadakan solat hajat meminta agar kjadian itu tidak berlaku lagi.

Ketua Kampung Pandamaran Jaya, Mohamad Zahiruddin Mohamad berkata, jika sebelum ini kjadian berlaku di Jalan 4, Jalan 12, Jalan 78, namun kini merbak ke Jalan 10, 77 dan 12.

“Kita juga bercadang untuk menggunakan khidmat pengamal perubatan Islam sebagai langkah menghentikan ganggvan berkenaan yang sehingga kini sukar dikesan sama ada dilakukan individu tertentu atau dikaitkan dengan perbuatan mistIk,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mohamad Zahiruddin berkata, pihaknya masih dalam proses perbincangan untuk menghantar surat kepada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) untuk meminta kebenaran mengadakan solat berkenaan dan akan dilakukan dalam masa terdekat.

“Permohonan ini perlu mendapat kelulusan JAIS ekoran Selangor masih dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) hingga 20 Disember depan,” katanya. – UTUSAN ONLINE

Sangat M1steri Rakaman Suara Hntu Ketuk Pintu Di Sabak Bernam-Viral Malaysia Terkini 2020 (dengar boleh,jangan taksvb percaya bulat)

 

 

kisah ser4m lain

Apa korang akan buat kalau malam-malam dengar ada orang ketuk pintu lepas tu dia mintak susu, katanya untuk anak dia?Haa, ni lah kisah Hntu Susu yang selalu diceritakan oleh masyarakat Melayu dulu, sampai katanya orang takvt nak keluar malam-malam. Seorang uztazah yang sedang mengndung
Kisah ni dikatakan terjadi di sekitar Taiping. Ada seorang uztazah yang diceritakan rajin mengaji setiap malam. Uztazah tu pun dah berkahwin dan sedang mengndungkan anak sulungnya.

Tapi, mal4ngnya, suami uztazah tu adalah seorang kaki jvdi. Sebab nombor ekor
Lebih meny4yat hati, uztazah tu dikatakan meninggl dnia bersama bayi yang dikndung semasa ham1l.Disebabkan suaminya terlmpau tksub dengan perjvdian, semata-mata nak dapatkan nmbor ek0r, dia sanggup menggali semula kubvr arwh isterinya dan membel4h perut isterinya itu untuk menggeluarkan bayi mereka untuk dijadikan pemvjaan.

Bukan ‘anak’ Jadi, mungkin disebabkan itu, r0h uztazah tersebut tak tenang dan selalu berkliaran bersama bayi yang dikend0ngnya sambil mengetuk pintu dan meminta susu untuk anaknya.Namun, ada yang kata yang dikend0ng tu bukan bayi tapi adalah batu nis4n. Tinggalkan ‘hadiah’
Hntu Susu ni bukanlah jenis hntu yang mer@suk dan menggan@s, cumanya memang akan datang dan ketuk pintu tengah-tengah malam mintak susu. Katanya kalau bukak pintu, Hantu Susu ni terus hilang tapi akan tinggalkan buah tangan kepada pemilik rumah tu, contohnya macam bunga-bungaan daripada kubvr ataupun batu nisn.  Takvt kucing Cara nak elak daripada kena kcau Hntu Susu ni adalah dengan menggantungkan buluh runc1ng ataupun buluh kuning depan pintu.

Ada juga yang cakap b3la kucing pun boleh sebab hntu ni takvt kucing.Hntu Susu ni punya fmes time dulu sampai beberapa negeri dekat Malaysia kecoh pasal cerita ni.Apa-apa pun, rasanya Hntu Susu ni dah tak ada la kot zaman sekarang tapi kalau dengar pintu kena ketuk tengah-tengah malam, tambah pulak time tu duduk sorang, buat-buat pkak je la.

 

Sumber via Apaceritatv

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*