Foto Pesaw4t Dipercayai Terbengk4lai Di Padang Pasir Timbulkan M1steri, Ditemui Melalui Google Maps

 

Google Maps adalah sejenis teknologi yang hebat untuk mencari perkara-perkara pel1k dan menkjubkan di seluruh dunia.

Namun begitu, Google Maps ini juga dapat membuat pengguna tertarik untuk memahami lebih banyak mengenai ins1den global tertentu, seperti sebuah pesaw4t ‘m1steri’ yang dilihat terbengkal4i sendirian di padang pasir Libya ini.

Menurut Express.co.uk, gambar pesaw4t itu dapat dilihat daripada sudut pandangan yang diambil dari satelit Google.

Dalam gambar itu, pesaw4t yang dipercayai berwarna putih itu dilihat terbengkal4i sendirian di tengah padang pasir di kawasan Wadi Bu al Hashm, Libya.

Pan4s dan cah4ya daripada matahari telah membuatkan pesaw4t terbengkal4i ini bersinar, menjadikannya lebih mudah dilihat di lokasi yang pel1k itu.

Selain daripada itu, foto Google Earth yang dikongsikan oleh pengguna lain juga menunjukkan bahagian dalam pesaw4t terbengkal4i itu.

Terdapat pintu serta wayar yang berslerak, dengan ker0sakan yang dapat dilihat sehingga ke kokpit pesaw4t.

Pintu kapal terbang itu juga dapat dilihat h4ncur seakan terkena letvpan.

Walaupun kehilangan pesawat MH370 telah membuatkan ramai pengguna Google Maps berusaha untuk mencari pesaw4t yang hlang itu, namun yang pasti pesawat yang terdapat di Libya ini adalah bukan pesaw4t MH370.

Pesaw4t yang terdapat di padang pasir Libya ini terlalu kecil untuk menjadi pesaw4t penumpang Boeing 777 yang hlang pada tahun 2014.

Bagi menjawab m1steri pesaw4t tersebut, pengguna Reddit telah berjaya memb0ngkar sjarah pesawat yang terbengkal4i ini.

Ramai pengguna menyatakan bahawa walaupun pesaw4t itu dipercayai terhmpas, keadaan badan pesaw4t itu yang masih utuh juga boleh dikatakan ianya ditinggalkan dengan seng4ja atau telah r0sak sehingga tidak dapat terbang.

Namun begitu, selepas meneliti, pengguna Reddit percaya bahawa mereka telah menemui kisah menarik di sebalik kapal terbang m1steri itu.

“Ker0sakan yang tidak dapat diperbaiki dalam kemlangan pendaratan di lapangan terbang Wadi Bu al Hashm, Libya, bukti fotografi menunjukkan bahagian utama bawah pesawat tersebut tercabbt dengan ker0sakan pada hujung kipasnya,” kata pengguna Reddit.

“Bukti foto pertama muncul pada 6 Oktober 2008, jadi kemlangan itu mesti berlaku sebelum tarikh tersebut.”

“1992 Libya. Yasir Arafat An-26 terhmpas pada April 1992 semasa ribut pasir. Daripada 13 ny4wa yang berada dalam pesaw4t tersebut, kedua-dua juruterbang dan seorang jurutera telah terbnuh.”

Pesaw4t tersebut dipercayai berada di landasan tersebut kerana mengalami masalah semasa cuba untuk melakukan pendaratan kecmasan akib4t ribvt pasir.

 

Sumber via SiakapKeli

Facebook Comments

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*