Guru MenggigiI Jumpa Myat Bay1 Di Dalam Kain Telekung Yang DiGumpaI.

 

SEKINCHAN – Seorang guru Kelas al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) menemui myat bay1 lelaki tnpa pakaian digvmpal dengan kain telekvng dalam sebuah beg plastik di kebun kelapa sawit di Kampung Tali Air 11 Pasir Panjang, Sekinchan di sini hari ini.

Rosnah Rusni, 47, berkata, kejadian disedarinya sejurus membuka pintu dapur rumahnya kira-kira jam 8.30 pagi tadi.

“Selepas pintu dapur dibuka saya nampak ada beg pIastik warna biru di bawah pokok kelapa sawit yang terletak kira-kira 10 meter dari pintu dapur rumah dan terus memanggil anak lelaki saya untuk melihat beg terbablt,” katanya kepada Sinar Harian di sini hari ini.

Rosnah berkata, anaknya kemudian membuka beg terbablt dan menemui kain putlh dengan kesan drah sebeIum dia dipanggil untuk melihat kejadian itu.

“Mulanya saya ingatkan ada seseorang letak barangan peribadi dalam beg, rupanya sangkaan saya meIeset apabila temui myat bay1 masih bertaIi pvsat digvmpal dalam kain telekung.

“Saya tak dapat gambarkan dengan kata-kata hingga badan saya tiba-tiba menggeIetar melihat sendiri myat bay1 cukup sifat dalam keadaan sudah t1dak berny4wa,” katanya.

Rosnah yang menetap di kampung itu sejak 13 tahun lalu berkata, dia yang dalam keadaan masih terkejvt kemudian segera menghubungi poIis bagi memaklumkan kejadian itu.

“Saya memang berada di rumah sepanjang masa, tak pula mendengar bunyi mencvrigakan di luar rumah.

“Saya anggap ini perbuatan kej4m dan tldak berhati pervt selain memohon poIis mengambil tindakan sewajarnya kepada peIaku,” katanya.

Sementara itu, Ketua PoIis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Agus Salim Mohd Alias berkata, pemeriksaan awal mendapati keadaan bay1 cukup sifat.

Beliau berkata, bay1 itu dipercayai baru dilahirkan dalam tempoh 24 jam berdasarkan taIi pvsat yang masih bersambvng, keadaan d4rah beIum kering dan terdapat naj1s bay1 di dalam beg berkenaan.

“Ke$ slasat di bawah Sksyen 318 Kanvn Kesksaan kerana menyembvnyikan kelahiran dan menyebabkan kemat1an,” katanya.

Sumber: sinar hrian

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*