Misteri ketukan pintu sampai ke Jerantut, bau busuk seperti b4ngkai. Mngsa sampai dem4m

 

SELEPAS beberapa negeri dilaporkan mengalami kejadian m1steri ketvkan pintu, ia kini dikatakan menular di Pahang.

Seorang pembantu kedai tr4uma selepas terkevut dengan ketvkan m1steri di rumahnya pada Jumaat lalu ketika dia sedang melayari media sosial mengenai kejadian berkenaan.

Siti Fatimah Ghazali, 37, dari Kampung Perias, Jerantut Feri di Jerantut memberitahu, rumahnya antara beberapa buah kediaman di kampung yang terlibat dengan ketvkan m1steri.

Menurutnya, kejadian berlaku pada pukul 9 malam ketika dia sedang tidur di dalam bilik.

Antara rumah penduduk kampung yang diketuk dalam kejadian pada Jumaat lalu.

“Saya memang mengetahui kejadian itu di Selangor dan Melaka melalui media sosial dan akhbar. Ketika ketvkan berlaku saya sedang melayari Facebook dan membaca mengenai m1steri itu.

“Ketika berharap semoga tiada kes seperti itu tiba-tiba terdengar bunyi ketvkan di pintu. Saya tidak membuka pintu kerana t4kut dan terus berselimut,” katanya kepada Sinar Harian pada Ahad.

Tambahnya, ketika kejadian dia tinggal seorang diri manakala dua anaknya berusia 16 tahun sedang bekerja dan seorang lagi berusia 12 tahun berada di rumah jiran.

Siti Fatimah mengakui dia sangat t4kut dan sehingga kini masih dem4m dan tidak mampu pergi kerja.

Menurutnya, kini dua anaknya ket4kutan dan tidak boleh tidur sendirian terutama selepas mengetahui jirannya, Habibah Sulong, 57, juga berdepan situasi sama selepas itu.

Sementara itu, Habibah berkata, kejadian ketvkan selama lima minit kira-kira pukul 9.30 malam itu berlaku ketika dia dan suami, Jamaludin Sulaiman, 61, serta tiga anaknya berada di dalam rumah.

Katanya, mereka hanya terfikir remaja n4kal di kampung itu mengetvk pintu tetapi tiada sesiapa di depan rumah selepas diintai.

“Lebih men4kutkan kami berbau sesuatu yang amat bvsuk seperti bang.kai,” jelasnya.

Beliau memberitahu, selepas ketvkan berakhir suami dan anak-anaknya membuka pintu dan tiada kelibat atau kesan kehadiran tetamu atau individu tetapi masih men1nggalkan bau bvsuk.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Jerantut, Superintendan Mazlan Hassan mengesahkan pihaknya ada menerima laporan polis mengenai kejadian tersebut.

KEJADIAN ketukan berlaku di du kampung di Jerantut. FOTO Roselan Ab Malek

Sementara itu, seorang lagi penduduk kampung Paya Embun, Suhaila Mohamed, 35, berkata, pada 7.35 malam, semalam, dia berada dalam bilik bersama dua anak manakala seorang anak perempuan berada di ruang tamu menonton televisyen.

“Tiba-tiba saya terdengar bunyi ketvkan kuat pada pintu dan anak yang berada di ruang tamu ingin membukanya tetpi saya mel4rang apabila teringat cerita ketvkan pintu sebelum ini.

“Saya pun intai ikut tingkap dan dapati tiada orang, tiada (motosikal) atau kereta di depan rumah dan meng4rah anak anak masuk ke bilik sambil buka bacaan Yasin melalui telefon.

“Ketika nak keluar bilik, saya terdengar ketvkan kuat lagi, menyebabkan anak-anak berada di bilik men4ngis ket4kutan dan ketika saya nak masuk ke bilik menemani anak terdengar lagi ketvkan paling kuat sehingga bergeg4r pintu kayu itu,” katanya.

Beliau bernasib baik apabila adik ipar datang ke rumah pada 7.45 malam dan ketika itulah baru pintu dibuka. Katanya, memang tiada kesan orang di luar rumah tetapi terdapat b4u hany1r di sekitarnya.

Sumber: Sinar Harian, HMetro

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! DDP

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook @DiariDuniaPress

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*