Apa Motif? Isteri Addy Kana Macau Sc4m Bagi Saguhati Barang Mahal Berjenama DIOR Di Kaunter SPRM

Datin Alyaa_syuhaila dikatakan provoke SPRM, Isteri Addy Kana Macau Scam Selamba Bagi Saguhati Barang Mahal Berjenama DIOR Di Kaunter SPRM. Betul-betul Menganjing Nampaknya

Ulasan dari seorang pemilik akaun ig – dprofessor

“Tak payah nak show off sangat, netizen dah tahu suami kau kat mana, netizen dah tahu hasil kekayaan kau dari mana, so sudah2 lah nak tegakkan benang yang basah, cukup bukti dah pun 2 tahun kat dalam, tuhan dah bagi peuang masik bongk4k lagi tu.. ni lag pujaan hati manusia2 bodoh zaman skrg.. suap selagi boleh, jangan tanya kalau netizen memandang jabatan kerajaan tiasa integriti sebab orang senang2 mencem4rkan imej jabatan dan tiada tindakan.”

Terdahulu

Arikel pada 30 November 2020

KUALA LUMPUR: Dalang utama kegiatan perjvdian dalam talian, Alvin Goh dan Addy Kanna, bersama dua lagi anggota p0lis ditahan mengikut Akta Pencegahan jen4yah (POCA) selama dua tahun.

Alvin atau nama sebenarnya Goh Leong Yeong, akan ditahan di Penjara Simpang Renggam, Johor bersama seorang lagi anggota p0lis.

Addy Kanna pula ditahan di Penjara Pokok Sena, Kedah manakala seorang lagi anggota p0lis dari Kontinjen Selangor ditahan di Penjara Bentong, Pahang.

Semua hukvman tahanan selama dua tahun itu diputuskan Lembaga Pencegahan jen4yah (LPJ), Kementerian Dalam Negeri, Jumaat lalu.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Siasatan jen4yah Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed ketika dihubungi mengesahkan penahanan terbabit dan akan mengeluarkan kenyataan dalam masa terdekat.

Terdahulu, Alvin dan Addy ditahan pada 2 dan 3 Oktober lalu oleh Suruhanjaya Pencegahan r4su4h Malaysia (SPRM) selepas didapati menjalankan aktiviti penipuan Macau Scam dan jvdi dalam talian yang mensasarkan m4ngs4 di China dan bekerjasama dengan kartel penipuan di luar negara.

SPRM turut menahan dan soal siasat beberapa selebriti terkenal, pegawai dan anggota p0lis yang melindungi sindiket ini.

sumber : twitter / bharian

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Like Page Kami Juga Di Facebook

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*