Angg0ta Tentera Mavt Dan Rakan Ceder4 P4rah, Motosikal Rempvh Iori.

 

MELAKA – Seorang angg0ta tentera mavt manakala rakannya ceder4 selepas motosikal dinaiki mereka merempvh sebuah Iori di Lebuh Sungai Udang-P4ya Rvmput-Al0r Gajah (SPA) di sini, hari ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, mngsa, Mohd. Hairie Mohd. Shah, 22, yang menvnggang motosikal jenis Yamaha LC mavt di tempat kejadian ak1bat keceder4an p4rah di kepaIa, manakala rakannya, Benedict Anak Johnson, 25, Iuka di kepaIa, muka dan tangan.

Berdasarkan makIumat awal, kedua-dua angg0ta tentera itu dilaporkan dari Markas Tentera Darat Cawangan Sumber Manusia Kementah, Jalan Padang Temb4k, Kuala Lumpur.

 

Ketua PoIis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Afzanizar Ahmad berkata, Iori tersebut dalam perjalanan dari arah Kampung Bertam Ulu menghala ke Ayer Keroh.

“Apabila sampai di lampu isyarat Taman Paya Emas, Iori tersebut membel0k ke kanan untuk menuju ke Ayer Ker0h, namun tiba-tiba motosikal ditvnggangi dua angg0ta tentera itu yang datang dari arah Cheng telah meIanggar bahagian kanan Iori tersebut.

“Akibat kemaIangan itu, penvnggang motosikal disahkan meninggaI dunia di tempat kejadian akibat keceder4an p4rah, manakala pemb0nceng dikej4rkan ke h0spital untuk rwatan,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Katanya, pemandu lori terbabit berusia 25 tahun bagaimanapun tldak mengaIami sebarang keceder4an.

MenguIas lanjut, Afzanizar berkata, slasatan di tempat kejadian mendapati keadaan jalan b4sah disebabkan hujan.

 

“Pemandu Iori tersebut dibawa ke H0spital Melaka untuk diambil sampeI d4rah dan akan dihantar ke Jabatan Klmia bagi tujuan penges4nan kandungan alk0hol dan d4dah.

“Sehingga kini tlada s4ksi bebas yang tampiI memberikan makIumat mengenai pvnca kemaIangan dan slasatan masih diteruskan,” katanya.

Katanya, myat mngsa telah dihantar ke H0spital Melaka untuk bed4h slasat dan ke$ dislasat mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber: kosmo

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*