[VIDEO] “Ibu sudah tenang di sana” – Netizen Tak Tahan Seb@k Tengok Satu Keluarga Video Call Sebelum Ibu ‘Pergi’ Ak!bat C0vid-19

 

jelaslah disini betapa bah4yanya v1rus C0vid-19 ini, sekelip mata sahaja boleh merag0t ny4wa orang tersayang tanpa kita dvga.

Bukan semua orang bernasib baik untuk sembuh, tak tah@n rasa seb@k dengan luahan daripada seorang pemuda yang dikenali sebagai Shanditya Fitrian berasal dari Surabaya ini apabila ibunya men!nggal dunia ak!bat C0vid-19.

Tiada peny@kit, selalu bersenam

Ibu @shandityaf sentiasa mengamalkan hidup yang sihat disahkan positif C0vid-19.Shanditya menjelaskan bahawa ibunya itu tidak ada sebarang peny@kit kr0nik sebelum ini.

“Ibu tidak punya peny4kit bawaan, ibu senin rabu selama 5tahun terakhir selalu renang, bahkan sabtu-minggu selalu jogging atau naik sepeda dengan ayah saya, hanya setahun terakhir ini saat pandemi jadi jarang olahraga.”

Tambahnya lagi, dia begitu tidak sangka melihat keadaan ibunyaaaaaa begitu ter0k semasa dir@wat di hspital.

“Justeru kerna ibu tidak ada peny4kit bawaan saya sh0ck kenapa bisa separah ini.”

Menerusi perkongsiannya di Twitter, sepanjang tempoh ibunya dirawat, Shanditya rasa d0wn apabila membaca mesej-mesej ibunya sepanjang berada di dalam w@d.

Ibu cuba kuat doakan ibu ya.”

Namun begitu, ibunya men!nggal dunia ketika berada di lCU. Ramai netizen turut seb@k apabila pemuda ini kongsikan mesej itu dan bertambah seb@k melihat panggilan video mereka sekeluarga semasa ibunya masih hidup.

 

Dalam perkongsian yang telah meraih hampir 12K retweets itu, ada juga netizen yang mengaIami nasib sama (ahli keluarga men!nggal dunia ak!bat C0vid-19) turut berdvka dan memberikan sokongan m0ral kepadanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia.

Sumber LM

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*