Wanita Dignggu Polis Masa ‘Roadbl0ck’, Ini Reaksi Rina Harun Buat Ramai Terkejvt

Setelah ‘ditegvr’ oleh ahli-ahli parlimen dan netizen selepas gambar photoshoot di pejabatnya tul4r. Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM), Rina Harun telah keluarkan kenyataan mengenai insiden pegawai PDRM mengganggu seorang wanita ketika sek4tan jalan raya yang tul4r baru-baru ini.

Dalam kenyataan yang dimuat naik di Facebook rasmi KPWKM, Rina Harun mengatakan yang dia memandang serius tentang isu gngguan s3ksual tersebut lebih-lebih lagi bila ia melibatkan pegawai polis.

 

Perbuatan terkutk ini sama sekali tidak boleh dipandang enteng, apatah lagi jika ia melibatkan anggota penguatkuasa.”

Menteri ini juga meminta agar PDRM membuat siasatan segera mengenai kes ini serta memberikan perlindungan kepada mngsa dan jika bersal4h, hukvman dijatuhkan terhadap pelaku.

Saya amat berharap semua pihak saling menghormati dan tidak mempersoalkan kredibiliti keseluruhan institusi PDRM yang telah banyak berkorban dalam memastikan keselamatan negara.

Usahlah kita menghukum ibarat “kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.”

Tak cukup dengan itu, Rina juga menyeru agar semua rakyat Malaysia khususnya wanita untuk tampil membuat laporan sekiranya berdepan dengan sebarang bentuk gngguan s3ksual.

 Sama ada secara lisan, perbuatan atau melalui pelbagai isyarat oleh pelaku. KPWKM sedia membantu dan salurkan aduan melalui Talian Kasih 15999 dan talian WhatsApp 019-261 5999 yang beroperasi 24 jam.

 

Untuk pengetahuan korang, sebelum ini seorang wanita di Pulau Pinang mendkwa seorang anggota polis telah meminta nombor telefonnya ketika melalui satu sekatan jalan raya dan menghubunginya untuk berkenalan.

Insiden lain pula, seorang wanita mendakwa seorang anggota polis telah mengeluarkan krit1kan tak wajar kerana tidak memakai br4 ketika melalui sek4tan jalan raya di Jalan Duta.

Menurut mStar, PDRM telah pun mengenal pasti anggota polis yang terlibat dalam ins1den ini dan mengeluarkan dua anggota polis dari tugasan sekatan jalan raya sementara menunggu s1asatan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: LOBAKMERAH

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*