Alhamdulillah! Keadaan Kesihatan Khalis Semakin Baik, Sudah Boleh Bergurau

KEADAAN kesihatan penyanyi Khalis dilaporkan semakin baik selepas menerima rawatan di Hospital Tuanku Ja’afar (HTJ) Seremban, Negeri Sembilan sejak Rabu lalu.

Menurut adiknya yang juga penyanyi Beby Acha, Khalis atau nama sebenar Muhammad Khalis Md Shari, 32, menunjukkan perkembangan positif dan sudah mampu bergurau.

“Syukur Alhamdulillah… Beby gembira tengok abang beransur pulih cuma tadi doktor cakap gula dalam darah dia tinggi dan garam dalam badan tak ada, tapi semua dalam pemantauan doktor dan ada sedikit perubahan positif.

“Mula-mula sampai wad memang sedih tengok keadaan dia sebab hari ini dia baru dapat makan dan agak lesu sikit, tapi dalam keadaan macam tu pun dia boleh bergurau dengan Beby macam selalu.

“Dia siap ajak nyanyi lagu Jaga-Jaga depan doktor. Dia nyanyi sikit lepas tu suruh Beby sambung, Beby pun layan la nyanyi perlahan-lahan… ingat dah habis sekali dia cakap dengan doktor dan kenalkan saya adiknya.

“Lepas itu dia suruh Beby nyanyi lagu Anje Baby… Ya Allah dia rasa macam kat bilik karaoke kut tapi Beby layankan juga sebab seronok tengok dia happy,” katanya menerusi Instagram.

Beby Acha kongsi perkembangan Khalis di Instagram.

Bersama kapsyen tersebut, Beby Acha turut memuat naik rakaman video Khalis sedang terbaring di atas katil.

Wajah Khalis kelihatan pucat selain keadaan fizikal yang cengkung.

Sementara itu, Beby Acha mengakui tidak mampu menahan sebak melihat keadaan abangnya itu.

Adik kepada vokalis kumpulan Spin, Allahyarham Achik itu sempat meluahkan rasa rindu terhadap peminat dan memohon orang ramai mendoakan kesihatannya.

Pada Khamis lalu, Keadaan kesihatan Khalis menimbulkan tanda tanda selepas satu akaun Facebook berkongsi foto bekas vokalis kumpulan The Real Spin itu.

Menerusi foto berkenaan kelihatan dia didukung oleh seseorang untuk dimasukkan ke dalam kereta dipercayai sebelum dibawa ke hospital.

“Sebelum balik tadi macam biasa Beby cium dan peluk dia tapi dia minta cium lagi, cium dahi pipi kiri kanan, dia tetap suruh cium lagi siap cakap nak cium banyak-banyak, masa tu mula sebak dalam hati.

“Dia ulang cakap sayang Beby… Allah beratnya hati nak balik tadi! Dia asyik tanya B okey tak? Sakit tak, dah sihat belum sebab Beby operation sebelum ini… dia pulak yang tanya Beby padahal dia yang sakit.

Beby Ache bersama adiknya Tajul.

“Beby nak ucap terima kasih sangat-sangat pada semua yang prihatin mendoakan abang Beby yang memberikan sumbangan tak kira dari segi apa, kami sekeluarga sangat-sangat hargai… semoga abang Beby kuat semangat dan cepat sembuh, ” katanya.

Khalis berkahwin dengan Zalina Azman dan memikul tanggungjawab membesarkan tujuh anak berusia dari 9 hingga 20 tahun.

Tiga daripada mereka ialah anak tiri, dua anak sendiri dan dua lagi anak saudara yang dijaga sejak kecil.

Khalis yang juga abang kepada penyanyi, Tajul Ariff pernah popular dengan lagu Semakin Rindu pada 2017.

Video muzik lagu itu di YouTube sudah mencatat 10 juta tontonan.

TONTON VIDEO PILIHAN!

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih .

Sumber: sumber

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*