Wanita Ini $yukur Su4mi Sudi Ter!ma Seadanya

Ramai yang mengelu.h tatkala diri ditimpa musi.bah. Siapa pun yang berada dalam $ituasi ini, memang tidak dapat dielakkn jika berperasaan sedemikian. Ini kerana lumrah manusia sememangnya begitu.

Jika korang pernah alami atau selalu diselebung! perasaan sedemikian, cuba baca dan renungkan sejenak tentang kisah wanita ini.

Jari berbeza daripada orang lain

Baru-baru ini, kisah seorang wanita yang dikenali sebagai Ateyn menjadi tula.r selepas berani berk0ngsi masalah kesihatannya secara umum.

Menerusi sebuah vide0 yang dimuat naik di aplikasi TikT0k, wanita itu memperlihatkan keadaan jarinya yang kelihatan sangat berbeza daripada insan lain, dipenuhi ketulan kecil.

Menurutnya, dia meng4lami ma$alah itu sejak kecil lagi sehingga hari ini.

Tambahnya lagi, penyak1t itu turut menyera.ng sekitar kawasan mata, lutut, kaki serta di belakang badannya.

Bukan itu sahaja, penyakit dialam!nya itu turut menyuk.arkan dirinya untuk melakukan kerja rumah seperti mengemas mahupun mencuci bahan basah untuk dimasak.

Bagaimanapun, wanita itu tetap akur dengan ujian yang diterimanya dan meluahkan rasa syukur kerana suam!nya sudi menerima dirinya seadanya.

Selain itu, ada yang bertanya bila penyakitnya itu akan sembuh? Namun wanita itu hanya menjawab dengan bersahaja bahawa penya1it itu tidak akan sembu.h. Kalau sembu.h pun, itu merupakan satu keajaib.an dengan izin Allah dan dialah orang yang paling bersyukur di dunia.

Penyak1t ini namanya Rheumat0id Arthriti$

Ramai yang bertanya tentang penyak1t dialam!nya, mujurlah ada seorang individu tampil memberi penerangan tentang penyakit ter$ebut di ruangan k0men dan di$ahkan sendiri oleh Ateyn.

Anugerah Allah jangan pernah ma.lu

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen meluah.kan rasa simpati dengan uji4n yang menimpa wanita itu. Malah, ramai mend0akan agar penyak!tnya cepat $embuh dan memberi kata-kata $emangat bagi kepadanya.

Awak cantik, sem0ga kuat ya

Manusia semua tak $empurna.. Stay str0ng

Kalau j0doh, apa pun kekur4ngan pasangan akan terima

Sesungguhnya setiap mu$ibah atau penyak1t yang meland.a diri kita merup4kan satu uj1an daripada Allah SWT. Sebagai hambaNya, kita haruslah sentiasa berusaha, berd0a dan bertawakkal dalam menghadap!nya.

Tak rugi orang yang ber$abar dalam mengharungi segala uj1an kerana boleh jadi itu merupak.an cara Allah menghapu$ do$a hambaNya yang istimewa.

Sumber: TikTok @ateynneil997

Kredit : Oh my media

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*