“King Jalanan Tak Bernasib Baik” Berebut Dgn Lori Nak Lalu Jambatan, Akhirnya Makan Diri

Perodua Myvi atau lebih dik enali dengan nama lainnya iaitu ‘King’ merupakan antara kenderaan yang paling mendapat jolokan dalam kalangan netizen Malaysia.

Mungkin kerana kekebalan kend eraan itu yang serba boleh dan sentiasa ‘menang’ dalam apa jua situasi yang terjadi.

Betul kata orang, Perodua Myvi mampu meredah apa jua halangan termasuk lebuh raya, hutan, bukit-bukau mahupun sawah.

Bukan itu sahaja, kereta yang diberi nama jolokan ‘king’ ini turut menjadi ikon anak muda kerana kelajuannya yang mampu memotong BMW malah Lamborghini di jalanan.

Terbaharu, satu video tular di media sosial king cuba menunjukkan kelebihan tapi akhirnyha kandas

Berebut nak naik jambatan

Namun, menerusi sorotan video yang tular di media sosial ketika ini orang ramai sepertinya puas hati selepas akhirnya King tewas sewaktu ‘berlawan’ dengan lori balak.

Dalam video berdurasi 13 saat yang dirakam dengan dashcam menyaksikan cubaan Myvi berwarna putih memotong sebuah kenderaan berat yang membawa kayu balak.

Hal itu adalah kerana berebut ingin melalui jambatan kecil yang hanya dimuatkan untuk sebuah kenderaan sahaja.

Cubaan ‘sondol’ gagal

Walaubagaiamanapun, cubaannya bertemu kegagalan apabila lori balak itu menghimpit Myvi berkenaan sebelum menambah had laju meninggalkan kereta itu.

“King tak ada luck hari ni”

Menjengah ke rua ngan komen, rata-ratanya sep erti bersorak meraikan kekalahan ‘king’ buat pertama kalinya selain meminta agar pemandu kenderaan itu lebih berhati-hati dengan tindakannya seperti menempah bahaya.

SUMBER:Sukan Star TV Via Redaksi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*