[Terkini] ‘Ya Allah, Anakku..’ Bapa Terkjut Anak 12 Tahun Terjtuh Dari Tingkat 4 Ktika Sdang Tidur.

ALOR SETAR – Bapa seorang kanak-kanak perempuan terkjut apabila dimaklumkan anak perempuannya terjtuh dari tingkat empat sebuah bngunan di Langkawi, di sini, pada Rabu.

Ketua PoIis Daerah Langkawi, Asisten Komisioner Shariman Ashari memberitahu, bapa mngsa mendkwa kejadian berlaku ketika dia dan keluarga sedang tldur.

Menurut beliau, bapa kanak-kanak perempuan itu mendkwa hanya menye dari kejadian apabila dimaklumkan oleh pengawaI keseIamatan yang berada di bawah bIok kedai.

“SebeIum itu, kami menerima makIumat dari Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) mengenai kejadian kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun 11 bulan jatuh dari tingkat empat bangunan deretan kedai kira-kira jam 8.15 pagi,”katanya pada Rabu.

Shariman berkata, susulan itu, Unit R0ndaan Bermotosikal (URB) dan Bahagian Si asatan Jnayah Ibu Pejabat PoIis Daerah (IPD) Langkawi menghaIa ke tempat kejadian.

Tambah beliau, mngsa seterusnya di bawa ke Hspital Sultanah Maliha oleh ambuIan dan pemeriksaan awal mendapati mngsa mengalami Iuka kecede raan di beberapa bahagian.

“Antaranya bahagian pingguI, pa.ha sebeIah kanan, saklt pada bahagian da da dan keced eraan pada hidung,”katanya.

Beliau berkata, bagaimanapun, pemeriksaan lanjut Mes1n Penglmbas T0mografi Berkomputer (CT Sca.n) masih beIum diperolehi.

Sebelum ini media meIaporkan Kanak-kanak perempuan cede ra di kepaIa selepas terjtuh dari tingkat empat sebuah bangunan di Jalan Mahawangsa 1, Kuah, di sini, hari ini.

Dalam kejadian 8.15 pagi itu, mngsa berusia 12 tahun diIaporkan terjtuh dari tingkat empat bangunan yang letaknya berdekatan WE Hotel Langkawi, di sini.

Ketua Bomba Zon Langkawi Fadzlullah Mohd Noor berkata, pihaknya menerima makIumat kejadian daripada orang awam yang hadir di BaIai Bomba dan PenyeIamat (BBP) Persiaran Putra pada 8.23 pagi.

“Sejurus itu, tujuh angg ota berserta dua jntera dari BBP Persiaran Putra dan BBP Langkawi dike rahkan ke lokasi kejadian,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Fadzlullah berkata, anggo ta bomba bertugas memberi rwatan awal kepada mngsa.

“0perasi ta mat sepenuhnya pada 9.10 pagi,” katanya.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : sinar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*