Macam Tak Percaya! Neelofa Akhirnya Ded@h Kemana MenghiIangnya Ameera Khan

Selebriti popular Neelofa berkongsi keadaan terkini adiknya, Ameera Khan yang bertindak memad4m semua foto di Instagram miliknya sejak beberapa bulan lalu.

Menurut Neelofa, Ameera atau disapa sebagai Little Miss Khan kini sedang berehat untuk memberi masa buat dirinya mencari haluan diri.

“Dia (Ameera) ada cakap, i want to take a break for a while. Sebab dia ada terima banyak tawaran fesyen dari luar negara, dalam Malaysia pun tak henti-henti orang nak dia, dia macam h4nyut dalam gelombang tu.

“Tak sempat dia nak bernafas dan tengok balik mana yang okay, mana yang tak. Dia pulak baru dalam proses nak belajar ag4ma, ada benda yang bercanggah, so dia nak bertenang and take a step back,” ujar Neelofa kepada Gempak.

Neelofa ditemui selepas majlis sidang media Innai Nunha yang diadakan di Hotel Four Seasons, Kuala Lumpur pada Jumaat.

Tambah Neelofa, ini bukan kali pertama isu Ameera ‘hilang’ dari media sosial berlaku kerana sebelum ini dia pernah bertindak mem4dam akaun Instagramnya.

Dalam pada itu, isteri kepada pendakwah Haris Ismail itu turut berpendapat segala perhatian yang diperolehi adiknya sejak belasan tahun menjadi antara faktor Ameera jadi ‘hilang punca’.

“Sebenarnya benda ni kan dah pernah jadi. Sebagai kakak, saya melihat dia sedang membesar, dia membesar tu pula berbeza masa zaman saya.

“Umur dia 22, dia dapat limelight awal lagi daripada saya. Umur belas-belas lagi dia dah terima banyak perhatian.

“Dia tak sempat nak take a step back, nak tengok balik apa yang kurang dalam hidup, apa yang kena baiki, benda tu la yang saya membuatkan dia nak rehat sekejap. Lebih kepada nak mengenali diri.

“Lagipun dia bersekolah di international school, mindset budak-budak ni berbeza. Macam saya pula duduk asrama dengan kawan-kawan so sangat berbeza.

“Dia juga banyak tanya pasal soal-soal agama, pasal aur4t, hukvum ini, hukvm itu pada saya. Benda yang saya tahu, saya kongsi. Mana yang saya tak tahu, saya refer pada orang yang pandai,” ujarnya lagi.

Dalam perkembangan lain, Neelofa turut memaklumkan adiknya ada menyatakan hasrat untuk menyambung pengajian ke luar negara dalam bidang yang diminatinya iaitu fesyen.

Sehingga kini, akaun Instagram Ameera yang mengumpul seramai 1.4 juta pengikut kekal kosong tanpa sebarang foto.

 

 

 

 

Sumber : gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*